sunnuntai 10. marraskuuta 2013

43. Hyvää isänpäivää iskä! Toivoo Leo

Hyvää iskän päivää kaikille. Katja sai äsken tosi hyvän idean ja pyysi mua tekemään tämän postauksen. Koska en nää tänään mun iskää vaan vasta ensi viikolla, niin teen sille oman postauksen tänne ja kerron siitä kaikkee kivaa.

Ihan ensimmäisenä mun iskä on ihan paras. Sen kanssa voin leikkii kunnolla eikä tarvii pelätä, että se littaantuisi mun alleni, kun olen jo niin iso poika. Iskän kanssa ei tule koskaan tylsää ja riehutaan aina tosi paljon. Koitetaan nähdä iskän kanssa tosi usein. Muistan tosi hyvin, kun iskä tuli ekaa kertaa kattomaan mua, kun olin muuttanut pois äiskän luota. Silloin iskä tuntu tosi isolta, onneksi olin itse niin pieni, niin pääsin turvaan auton alle ja muuallekkin. Se oli myös ottanut kaverin sinne mukaan.  Ei varmaa yksin uskaltanu tulla kattoo mua, jos vaikka oisin syöny sen, hihi!


Seuraavan kerran, kun näin iskän, nii me mentiin niille kylään. Olin taas kasvanu hirmuisesti. Iskän kaveri ei hirveästi tykännyt leikkiä mun kanssa ja alkoi aina murisemaan ja lähti pois. Onneksi iskä suostui leikkimään mun kanssa. Eikä me leikitty mitää vauvojen leikkejä, vaan isojen poikien leikkejä.

 Tässä mä koitan matkia iskän ilmettä, onnistuinko mä?
 Yritin mun söpöydellä varastaa ton pallon iskältä.
Pyh, iskä oli iha tyhmä ja hajotti sen pallon! Mä en ainakaa ois menny rikkoo noin hienoo palloa..
 Tässä me ollaan iskän mökillä ja se alkoi komentamaan mua.
 Se myös vartioi siellä kaikkia palloja.
 Osataan me välillä ottaa myös ihan rennosti.
 Mun siskoja ja veljiä tuli myös iskän mökille. Riideltiin mun siskon Laran kanssa ja iskän piti tulla selvittämään meidän välejä.
 Taas se vartioi palloa
 Ja tässä myös
Otetaan taas iskän kanssa ihan rennosti.
 Iskän löhöilyä lisää
 Iskä halus kerran leikkii vauvaa, joten se meni leikkimään hiekkalaatikolle.
 Tässä mä sanon iskälle, et mun on ihan pakko saada toi pallo, mutta se vaa sano mulle "älä yritä kakara, tää pallo on mun!"
 Musta tulee yhtä komee (ellei jopa komeampi) ku iskä!
 Hippaaa
 Tässä mä kysyin iskältä, et mitä nyt tehtäis ja se vaa vastas "en mä tiiä"
 Tässä mä oon mun veljien, Laren ja Leksan kaa ja tottakai meidän iskä on myös mukana.
 Iskä kattoo lumisadetta, hihi
 Se myös opetti mulle, miten kivien päälle kiivetään.
 Tässä me ollanki sitten kiven päällä.
 Tässä iskä on yksin vielä isomman kiven päällä.
 Ja mä myös pääsin avustuksen kanssa sinne!
 Kävin mutakylvyssä ja jouduin sitten peuslle, niin iskä sit vaa katto sivusta eikä auttanut mua...
 Iskän kanssa yhteinen keppi
Näin me aina nukutaan yhdessä.

Mun iskä on kyllä maailman paras ja musta tulee isona samanlainen!

❤: Leo

23 kommenttia:

  1. Ihana postaus :3 Ja näitä leon kirjottamia postauksia lisää !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Ja lisää on kyllä tulossa aina välillä :)

      Poista
  2. Miksi et yhdistäisi kaikkia sun blogeja, kun esimerkiksi tänne tulee melko harvoin postauksia kun tuskin koirista keksii kovinkaan paljoa kirjoitettavaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En haluu sekottaa mun heppablogii ja koirablogia keskenään. Enkä pakota ketään lukemaan tätä blogia, postailen tänne aina kun haluan ja mistä haluan :) Jos joku ei tätä halua lukea sen takia, ettei postauksia usein tule, ei sen silloin tarvite tätä lukea :)

      Mutta en yhdistä mun blogeja nyt, enkä tulevaisuudessakaan :)

      Poista
  3. Nää Leon kirjottamat postaukset on niin kivoja! ja tosi ihanii kuvii noi kaikki! :D

    VastaaPoista
  4. Ihana postaus! Upeat pojat! Missään nimessä ei saa yhdistää koira ja heppa blogia!

    VastaaPoista
  5. Onko leon koulutuksessa ollut mitään ongelmia? :) miten hihnakäyttäytymistä kannattaisi opettaa?
    Ja onko tää sun eka koira, minkä ikäinen olet? (:
    Kyselen koska ensi kesänä munkin pitäis hakea sakun pentu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oikeestaan ole ollut mitään isoja ongelmia. Se tarvitsee vain harjoittelua ja toistoja. Ja tottakai sitä täytyy palkita aina kun se tekee jotain oikein. Meillä ei oo ollu Leon kanssa mitään ongelmia hihnan kanssa. Heti ekana päivänä sillä käytettiin hihnaa, eikä se ole tuottanut minkään laisia ongelmia. Kannattaa jo pienestä pitäen totutella sitä siihen hihnaan :)

      Joo Leo on mun eka eka koira ja oon kohta 17 :) Onnee jo etukäteen tulevasta pennusta :3

      Poista
    2. Mitä kaikkea kasvattaja kyseli sinulta ennen kuin saitte koiran, ja pitikö paljon "vakuutella" kasvattajaa että ulkoilutat ja hoidat koiraa kunnolla? :)
      Asutteko muuten omakotitalossa?
      Kysyn siksi kun pelottaa ettei kasvattaja anna mulle koiraa kun olen vasta 17 :D

      Poista
    3. Leo ei oo kokonaan mun koira, joten en itse hoitanut noita puhumis-juttuja :) Ja joo asutaan omakotitalossa, jossa Leo saa olla päivittäin, ei tosin vapaana, koska meidän pihaa ei ole aidattu, joten se laitetaan aina kiinni :)

      Poista
  6. Kyllä se Leo koiranpoika oli kirjottanut hyvän tarinan :) on se hyvä että joku arvostaa kovasti omaa isää... Niin Pokekin on sitä mieltä , että Leosta kasvaa iso ja viisas koira.

    VastaaPoista
  7. Ihana postaus!
    terv. Kristiina

    VastaaPoista
  8. Mummikin näki tämän isänpäivä tervehdyksen ja reaktio oli sama kuin meillä muillakin :) hymyssäsuin

    VastaaPoista